Aktualności

Charles Landry na IV Kongresie Innowacyjnej Gospodarki – polska premiera książki „Kreatywne miasto”

11 czerwca 2013

Podstawowym zasobem miast są ich mieszkańcy. Ludzka inteligencja, pragnienia, motywacje, wyobraźnia i kreatywność stają się ważniejsze od lokalizacji, bogactw naturalnych i dostępu do rynku. O przyszłym sukcesie miasta zadecyduje kreatywność jego mieszkańców i władz – twierdzi Charles Landry w książce „Kreatywne miasto”, której polska premiera będzie miała miejsce podczas IV Kongresu Innowacyjnej Gospodarki. Sam Charles Landry – jako gość specjalny Kongresu – weźmie udział w dyskusji z przedstawicielami samorządów i przemysłów kreatywnych w Polsce w dniu 25 czerwca.

Charles Landry jest światowej sławy autorytetem w dziedzinie wykorzystania wyobraźni i kreatywności w polityce miejskiej. Od wielu lat współpracuje z lokalnymi decydentami i liderami, by zwiększyć potencjał miast poprzez wyzwalanie inwencji i kreatywnego myślenia jego mieszkańców. Wraz z Jonathanem Hyamsem zaprojektował Creative City Index, narzędzie które mierzy, analizuje i ocenia innowacyjny puls miasta i jego zdolności do przystosowania się do radykalnych globalnych zmian.

„Kreatywne miasto” to kolejna pozycja wydana w ramach serii Narodowego Centrum Kultury” pt. „Kultura się liczy”, której celem jest zwiększenie świadomości społecznej na temat znaczenia kultury i jej prorozwojowego potencjału w różnych segmentach życia społecznego, w tym również gospodarce. Choć pierwsze wydanie książki Charlesa Landry’ego ukazało się w 2000 roku, to zdążyła już ona uzyskać status pozycji klasycznej. Wskazała kierunek myślenia o mieście i kreatywności, który później zyskał niezwykłą popularność za sprawą „Narodzin klasy kreatywnej” Richarda Floridy. Historyczna rola Landry’ego w debacie na temat kreatywności jest niezaprzeczalna. Dodatkowo książka zawiera „zestaw narzędzi dla miejskich innowatorów”, czyli zbiór konkretnych wskazówek dotyczących sposobu planowania rozwoju miasta.

Powrót