Rekordowym zainteresowaniem cieszył się VII Kongres Innowacyjnej Gospodarki, który odbył się 8 i 9 czerwca w Centrum Nauki Kopernik. Organizatorem wydarzenia była Krajowa Izba Gospodarcza.
W Kongresie uczestniczyło ponad 800 osób – VII edycja była najliczniejszą z dotychczasowych. Audytorium Centrum Nauki Kopernik w Warszawie przez 2 dni było wypełnione po brzegi, duże zainteresowanie wzbudziły także toczące się równolegle dyskusje w innych salach.
Podczas Kongresu wystąpili m.in.: wicepremier, minister nauki Jarosław Gowin, wicepremier, minister rozwoju Mateusz Morawiecki, ambasador Szwecji w Polsce Inga Eriksson Fogh i wiceprezydent Warszawy, Michał Olszewski. Gościem specjalnym Kongresu była Nicola Mendelsohn, wiceprezes Facebooka na region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, a wydarzenie prowadził i moderował Jacek Żakowski.
Kongresowe debaty toczyły się wokół czterech obszarów tematycznych:
Oprócz licznych wystąpień i dyskusji panelowych, tegoroczny Kongres oferował uczestnikom także możliwość aktywnego udziału w warsztatach (poświęconych współpracy samorządu z biznesem czy rejestracjom znaków towarowych), a także w mającym charakter matchmakingowy Szwedzko-Polskim Forum Kolejowym.
Zgodnie z tradycją, Podczas finału VII Kongresu Innowacyjnej Gospodarki wręczone zostały Nagrody Prezesa Krajowej Izby Gospodarczej INNOVATICA. Laureatami tegorocznej edycji zostali: w kategorii „Innowacyjne firma” – zajmująca się badaniami i rozwojem w branży kosmicznej Creotech Instruments SA; w kategorii „Rozwiązanie innowacyjne” – Cada Casa, za stworzenie innowacyjnego systemu budowy domu, który skraca czas budowy, obniża koszty inwestycji i zmniejsza zużycie energii; w kategorii „Osobowość innowacyjna” – Tomasz Nasiłowski, specjalista z dziedziny fotoniki, założyciel InPhoTech Sp. z o.o.
Kongres nie mógłby się odbyć bez współpracy z partnerami i sponsorami: Partnera strategicznego, Orange, Partnerów – Facebook, Kapsch, Roche, PMI Institute, Sponsorów – Deloitte Digital, Business Sweden i Novartis Oncology, a także Partnerów Instytucjonalnych – Narodowego Centrum Badań i Rozowoju, Miasta st. Warszawy, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Polskiej Akademii Nauk, Parku Naukowo-Technologicznego Euro-Centrum, United Nations Global Compact oraz Urzędu Patentowego RP. Partnerami medialnymi Kongresu byli: Polska Agencja Prasowa, Rzeczpospolita, TVP Info, Harvard Business Review Polska i ICAN Institute.
Galeria, dzień 1
Galeria, dzień 2
Galeria, dzień 2 – Bankiet
Relacja wideo